Egy csepp Európa

Minden út Prágába vezet?

Talán nem mindegyik, de a legjobbak biztosan. Sajnos a kisebb városokba vezető utak több helyen meglehetősen siralmasak. Prágát Budapestről indulva (Győr-Pozsony-Brno útvonalon) körülbelül öt óra alatt érhetjük el autópályán (pályamatricát Szlovákiában és Csehországban is kell váltani, előbbit forintban vagy euróban, utóbbit koronában fizethetjük – itt jegyezném meg, hogy nekem sehol nem érte meg Csehországban pénzt váltani, nagyon előnytelenül jöttem ki belőle, a bankkártyás fizetés viszont mindenütt elfogadott és megszokott, kivéve a kisebb utak mentén található benzinkutakat – mindig legyen nálunk elegendő készpénz!). Dél-Csehországot megközelíthetjük autóval Brnóból, Prágából, Bécsből. Ebben a régióban minden esetben a nagyobb utakat válasszuk, mert van egy nagyon bosszantó helyi szokás: ritkán jelölik következetesen és pontosan a kisebb városokat a táblákon, sőt gyakran fél órákat autózhatunk a legszebb erdei tájakon, gyönyörű tópartok mentén úgy, hogy fogalmunk sincs, jó úton járunk-e még egyáltalán, vagy fordulhatunk vissza, mert sikerült elkeverednünk. Olyan is előfordult, hogy már megtettük az út felét, amikor következett a tábla, amin áthúzták a városka nevét, ahová igyekeztünk, és ott álltunk tanácstalanul a semmi közepén. A GPS persze sokat segít, de az sem mindenható – ezeken az utakon még az ott élők sem ismerik ki néha magukat, olyan tekervényesek és elhagyatottak. A táj viszont elképesztően gyönyörű, békés és háborítatlan.

praha_florenc01

Florenc buszpályaudvar

Kényelmes távolsági buszjáratokkal is megközelíthetjük Brnót vagy Prágát. Az Orangeways (www.orangeways.com) vagy a Student Agency (www.cseh-busz.hu) naponta több alkalommal indít légkondicionált buszokat Prága és Budapest között. Akár fővárosunkban, akár Győrben szállunk fel, az ár ugyanaz – oda-vissza teljes áron tízezer forint körüli összegért utazhatunk (14 év alattiaknak féláron, a Student Agency járművein a 26 éven aluliak is 10 százalék kedvezményt kapnak – ISIC kártyával 15 százalékot). A járatokon stewardess szolgálja fel a jegy mellé díjtalanul járó forró italt és magazinokat. Az üléstámlákba beépített képernyőkön filmeket is nézhetünk, de a szinkron vagy felirat szlovák és cseh nyelvű (az amerikai és angol filmek eredetiben élvezhetők).

praha_florenc02

Florenc belülről

Sajnos vonattal utazhatunk az egyik legdrágább módon. A következő cseh honlapon találjuk a megfelelő járatokat (szerencsére angolul és németül is olvashatjuk az információkat): www.idos.cz, a magyar lehetőségek a www.elvira.hu nemzetközi utazás oldalán találhatók (a két főváros közötti utazás oda-vissza 38 eurótól kezdődik).

brno_hlavni_nadrazi

Brno főpályaudvar

Ha valaki Győrből szeretne vonaton Prágába jutni, jobban jár anyagilag, ha Rajkáig elmegy személyvonattal, ott felszáll a Pozsonyba tartó buszra (forintban és euróban egyaránt fizethetünk), majd Pozsonyban vesz jegyet prágai főpályaudvarig közlekedő vonatra. Viszont a pozsonyi pénztárakban nem az angollal, hanem az orosszal fog jobban boldogulni. Az útvonal kissé macerásabb, fárasztóbb, árban a buszutazást közelíti, és fél egyre már ott is lehet a cseh fővárosban.

praha_hlavni_nadrazi

Prága főpályaudvar

Ha Dél-Csehországba szeretnénk eljutni vasúton, átszállhatunk Bécsben vagy Linzben a České Budějovicébe tartó vonatra. Bécsben a problémát az okozza, hogy állomást kell váltanunk, Linzben pedig hosszú a várakozás idő – de ezalatt akár várost is nézhetünk. Melegen tudjuk javasolni. Bár a nevetségesen hosszú repülőtéri procedúra miatt én nem vagyok igazán egy ilyen rövid repülőút híve (55 perc), és már az ára miatt is borsózik a hátam, bizonyára vannak, akik ezt a lehetőséget választanák. Ők választhatnak a fapados járatok és a cseh légitársaság között. Utóbbi elismerten az egyik legkellemesebb és legkényelmesebb, de egyben a legdrágább megoldás (http://www.liligo.hu/olcso-repulojegy-budapest_praga_cz/).

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Barbara Kovács says:

Kipróbáltam már többféle buszos utazás Csehországba, az itt felsoroltak közül a vonatos volt a legkényelmesebb a számomra, de az utóbbi alkalmakkor már a Klipperlinessal utaztam http://klipperlines.com/menetrend . Szerintem megéri az árát, és hogy nem kell különböző buszmegállókban sorakozni.

2. Barbara Kovács says:

Kipróbáltam már többféle buszos utazás Csehországba, az itt felsoroltak közül a vonatos volt a legkényelmesebb a számomra, de az utóbbi alkalmakkor már a Klipperlinessal utaztam klipperlines.com Szerintem megéri az árát, és hogy nem kell különböző buszmegállókban sorakozni.

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLCafé oldalra!